lördag 31 oktober 2009

Navkapslar

Eftersom jag inte fick följa med till Ullared idag, var jag hemma med "minihusse". Ja, så liten är han inte precis, stora muskler och 22 år. Vi hade mysigt. Jag strosade omkring och gav honom lite uppmuntrande blickar när han skulle sätta på sina nya navkapslar. Man får ju stötta det lilla man kan......

När en bil får nya navkapslar är som att jämföra när jag får nyklippta tassar. Tänk, det var precis vad som hände idag! Tror matte blev inspirerad när hon fick se hur fin bilen blev. Här låg jag skönt och slumrade på fällen, när matte kröp ner till mig och hade karda och kam i högsta hugg. Fast det gillar jag! Det killar så skönt överallt och jag är noga med att vrida och vända på mig så hon kommer åt överallt. Det blev en stoooooor hög med ull på golvet.

Så var det dags för de fyra hörnen då. Saxen fram och så blev tassarna så putsade och fina. Precis som nya navkapslar! Alla fyra drivytorna som nya!

1 kommentar:

  1. Klart att du blev riktigt fin. Måste varit roligt med lite sällskap av minihusse.

    Kram

    Ps
    Får vi lägga till din blogg i våra länkar?

    SvaraRadera