måndag 2 november 2009

Regnväder

Hur kul tror ni att det är när matte jobbar och det regnar????? Det finns inget dåligt väder, det finns bara dåliga kläder. Jag har då minsann inte fått några regnkläder. Tur man har en riktig lapphundspäls i alla fall. Dessutom har jag ju en hundkoja att gå in i.

Do you get it??? Jag är alltså ute i hundgården på dagarna när matte och husse arbetar. En del i detta med blöt päls beror ju på att jag är en nyfiken varelse. Lapphundar är det. Det ligger i vår natur, att hålla koll på allt som händer. Därför är det ju helt omöjligt att ligga inne i hundkojan. Jag kan ju missa någon nötskrika, älg eller bofink som kan smyga eller flyga runt i mitt närområde. Tänk om det flög förbi en älg, det ni!!!

Nu ligger jag i alla fall på min varma goa fäll och det är kväll, brasan flammar lugnt och värmande i den öpppna spisen och matte sover gott i soffan.... Då känns det nästan skönt att ha fått vara ute hela dagen.
Hallå! Det finns inget dåligt väder, när man har inbyggda lappis-allväders-kläder! Smart, va?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar