onsdag 4 november 2009

Snö

Hela dagen har jag väntat....och väntat.....och väntat! Nu ger jag upp.
Matte har frusit, hon har ringt lillhusse och sagt att han MÅSTE sätta på vinterdäcken. Dessutom har hon tagit fram sin fjällrävenjacka. Alla dessa säkra tecken. På vaddå, kanske du undrar?
Svar: SNÖ. Det skulle komma snö...
Är man en lappis, rinner det inte vilket blod som helst i ådrorna. Det är garanterat uppblandat med snö och andra fjällinfluenser. Sedan minst 10 000 år är man som lappis programmerad för snö. Att få rusa ut och köra nosen i backen och virvla runt i en enda stor snöyra. Och det var så länge sedan sist. IDAG VAR DEN STORA DAGEN JAG VÄNTAT PÅ. LYCKODAGEN. SNÖDAGEN.
Men det blev som DÖDAGEN. Närjag skulle ut på min sista kisserunda för kvällen for svansen som på en helikopter i Fjällräddningen. Nu skulle jag äntligen få ut och se snön.

-Det fanns ingen. Det kom ingen.

Vilken besvikelse!!!!!!
Fast som matte brukar säga: Inget ont utan att det har något gott med sig.Ingen fara i trafiken eftersom matte inte har fått på vinterdäcken än.

Och den som väntar på något gott........För är det något vi lappisar är så är det positiva!

1 kommentar:

  1. Stackars lilla Deijja. Hoppas snön kommer snart så du får rulla och ha dig.

    SvaraRadera