fredag 13 november 2009

Tortyr

I vårt hus finns en del otäcka prylar. En har ett blått handtag med en smal stålkrok i ena änden. En annan pryl är svart skaft och två vinklade borstar i ena änden. Dessutom finns det liknande tingestar med bara en borste. (Ja, fast jag är hund har jag taluppfattning)
Ibland tar min matte fram dessa otäcka uppfinningar. Dessutom något hon klämmer ur ett konstigt plåtrör, fast det smakar ganska gott.
Så säger hon att jag ska "visa bettet" och det gör jag ju snällt. (Är man utställningstränad så kan man minsann ett och annat trick!) Varje gång går jag på det, tror jag ska få godis! Men ack så lurad. Hon kör in dessa lustiga grejer i munnen på mig och skrubbar på mitt bett! Fånigt och otrevligt, tycker jag. Det vore väl bättre att jag fick ett stort märgben att gnaga på......

Vi är inte överens om detta, matte och jag! Hon säger att hon inte vill att jag ska tappa tänderna. Fast jag tror inte att det hjälper, eftersom jag faktiskt redan tappat en liten rackare......
Nej, jag tror på märgben, jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar