måndag 30 november 2009

Dubbelteckning,rim och fyrverkeri!

Jag är kal.
Idag kammade matte ur så mycket ull från pälsen så det blev inte mycket kvar! Min päls ligger inte bara på golvet hela tiden, utan också i stora sjok i soppåsen!

Det är bra tur att kung Bore inte kommit ännu. Då skulle jag säkert bli kall också.
Kal-kall! Nu är jag kal-varm. Dessutom är jag tunn! En tunn hunn´kan man säga!

När man har så tjock päls som jag vanligtvis har, kan man se ganska mullig ut. Men när det bara är lite tunna strån på kroppen ser man så ynklig ut.... Matte tycker nog synd om mig. För denna helgen har jag fått äta både vildsvinsfile och lussekatter!

I går var det invasion hemma hos oss. Det kom och gick en massa glada människor hela eftermiddagen.De sjöng och trallade. Många bilar fanns det att skälla på, men nästan ingen enda fick jag hälsa på. Utvisad! Matte säger, att det beror på att jag fäller så mycket, men jag tror att det är för att hon tycker om när jag skäller istället, så det gör jag hela tiden där ute!!! Att fälla eller skälla, det är frågan!

På kvällen slog det gnistor på hela himmelen! Då fick jag vara inne och lyssna på stereo i stället. Matte vet att jag blir rädd när det smäller. Men det fick vara ett undantag denna dagen.Det smällde och blixtrade så det lyste upp hela himmelen, sa matte!
Och jag höll mig lugn!

Vad gör man inte för sin matte? GRATTIS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar