onsdag 11 november 2009

Stavgång inomhus. Grrrr!

Min matte har bestämt att vissa dagar när det är väldigt mörkt ute när hon kommer hem, ska hon gå stavgång inomhus. Då får jag ingen långpromenad. Matte står där framför TV:n och går och går på en maskin, men hon kommer ingenstans!!! Det verkar tyvärr helt meningslöst för en lappis. Jag har visserligen sett på hundtv:n med Ceasar, att en del hundar går på en väg som hela tiden är på samma ställe och inomhus. Men det är ingenting för en friluftshund som jag. Jag vill ut i skogen. Där ser man ju så många roliga saker och det luktar så mycket överallt.
Men inte! Det blir bara ut i gräset, kissa och så in igen. Inte roligt tycker jag,
Gillar inte den där maskinen. Det är en dum uppfinning. Crosstrainer heter det visst. Jag tycker i stället det skulle finnas en Dogwalker eller kanske skogsbelysning så matte kunde gå ut länge varje kväll.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar