söndag 22 november 2009

Five minutes of fame!

Idag har jag blivit fotograferad. Av en RIKTIG fotograf. En sådan som säkert vinner priser och har bilder på helsida i tidningar. Matte berättade, att det skulle komma en journalist och en fotograf för att hälsa på. Här gäller det att passa på tillfället, tänkte jag.
Ut på gräset för att möta upp och jag såg till att vifta ordentligt på svansen. Väl inne såg jag till att snabbt sätta mig på stolen som fotografen drog ut åt mig. Trodde jag, ja. Det var han själv som skulle sitta där! Hm. Matte drog ut stolen jämte sig så då satte jag mig där. Mitt emot fotografen! Bästa läget! Jag la huvudet på sned, såg honom klokt i ögonen och vips så var han såld! Oj, vad det klickade i den där apparaten han använde. Han tog nog mest bilder på mig faktiskt.

Sen fick jag levergodis. Det är ju väldigt gott. Vi skulle nämligen fotograferas när vi gick skogspromenad. Tänk att jag kan gå så lugnt och fint jämte matte. Lite godis gör allt susen. Det blev många jättekorta promenader. Vi sprang ett stycke, sen fick vi gå lugnt tillbaka. Detta gjorde vi flera gånger. Jag fattade inte riktigt varför. Jag kan ju redan kommandot;vänd. Det behövde jag inte träna.

Men alla var nöjda och glada.
Det är faktiskt väldigt roligt att ha blivit kändis. Kan nog tänka mig att vara med i något TV-program snart. Kanske kunde jag vara med i idol? Alla verkar ju gilla mig!!! Och jag kan både morra, skälla och yla. Oh Oh Oh OOOOOOO.......

1 kommentar:

  1. Du såg så klok och vacker ut på bilden. Hälsa matte och ge henne en grattisslick från mig! Hoppas att ni har det lugnt och skönt!

    SvaraRadera