måndag 9 november 2009

Måndagsmyyyyys!

Hur har ni det med måndagar? Jag för min del har det inte bra med dessa dagar. Efter en skön helg med långa skogspromenader och hela flocken samlad, vaknar man upp och så vips,försvinner alla bort!!!
Där får jag roa mig bäst jag vill i min hundgård. Om jag åtminstone kunde få ta med min kompis Oscar dit. Men Oscar är ju katt, och eftersom det är en hundgård funkar det ju inte med en katt där!! Eller kan man tänka annorlunda om det, kanske?

Vi kanske kunde ha lite måndagsmyyyyyys där? Alla pratar om fredagsmyys, men jag tycker måndagsmyyyys är en bättre idé. Vad skulle vi hitta på då?
Ja kanske Oscar skulle kunna fånga något litet gott som vi kunde dela på? Vi kunde också gräva upp något gammalt surt ben som jag grävt ner där. Smaskigt skulle det vara. Och så kunde vi kura ihop oss hos varandra inne i kojan när det regnar och blåser. Oscar börjar ju bli lite gammal, så jag kunde värma honom lite i min goa päls och lyssna lite på hans krämpor och annat han kan behöva jama av sig om.
Det låter som ett bra måndagsmyys! Att finnas till för sin vän!

Fram för mer måndagsmys med vännerna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar