torsdag 5 november 2009

Snö = sant

I morse när jag vaknade var hela världen vit! Matte sa till mig att titta ut genom fönstret. WOW! Min lyckodag! Det har kommit snö i alla fall, snöfall!
Jag blev så glad när matte tog på sig stövlarna och jackan för jag trodde jag skulle få gå långpromenad. LURAD! Det blev bara kissepaus utanför tomten. Men jag hann i alla fall köra nosen i backen och njuta. Jag är faktiskt jättesöt när jag har snö på nosen.

Matte har varit ledig i dag och donat i köket. Det har doftat så gott hela eftermiddagen. Ska nog bli kalas eller något. Hoppas det kommer många hundar då, eller människor som vill klappa mig!

Helt plötsligt kom matte med kopplet i högsta hugg. Och stavarna. Det betyder SKOGSPROMENAD!. Vi gick ända till den stora myrstacken. Det var alldeles mörkt när vi kom hem. Och så blöt jag var!!
Konstigt förresten att matte vågar gå i skogen när det är mörkt. Det kan komma älgar!!! Det gjorde det förra veckan, men det ska jag berätta om en annan dag.

För nu ligger jag på fällen och njuter av att det blev LYCKODAGEN! SNÖDAGEN!

2 kommentarer:

  1. Vi kan komma allihop , men vi har inte fått nån inbjudan ...Hälsningar Ebba Gunnel Jakob Lisen Lea Putte Kevin Isa Humlan o lille Tussen ...

    SvaraRadera
  2. Klart att du tycker det är härligt med snö, du har ju päls :) Annat är det för en tvåbent som mig som fryser så fort det blir sen sommar.

    Kram Elisabet

    SvaraRadera