söndag 13 december 2009

Lussevaka och julfunderingar

Vad bråttom alla tvåbenta har!
Fast det är så mörkt, så mörkt ute springer människorna som tokiga. Jag tycker det är dubbeltokigt jag. Jag springer helst när det är ljust. Människor verkar rusa mer på vintern än på sommaren, åtminstone i min familj. Lite konstigt tycker jag.

Denna natten är annars en mörk natt, lussenatt. Matte och jag har lussevaka. Vi väntar på ljuset......vi väntar och vi väntar.....Matte sitter vid köksbordet och försöker bli trött, jag ligger på min fäll och ÄR trött.

Det är som om det ligger något i luften och då menar jag INTE snö. För det har jag gett upp...... Men man kan ju hoppas att klimatmötet i Köpenhamn åtminstone kan fixa lite snö åt en lappis i skogen.

Idag har det slagits in paket, matte säger att det är för det snart är jul.
Det är kul! Då brukar jag få åtminstone ett paket. Nu är jag så gammal så jag vet vad det är i . Tuggben. Det slår aldrig fel. Varje jul har jag fått tuggben.

Därför har jag skrivit en önskelista:
1 Köttben
2 Köttben
3 Långpromenad varje dag.
4 SNÖ!
5 Päls!
6 OK! Ett litet tuggben då.......

1 kommentar:

  1. Tycker det var en bra önskelista. Tänka sig, det blev snö med. Det ser ut som det blir en bra jul för dig.

    Kram

    SvaraRadera