fredag 18 december 2009

Dålig och bra timing!

Det har kört ihop sig på klimatmötet!
Det märks verkligen här hemma. Här har äntligen blivit det perfekta vintervädret innebärande 8 minusgrader och snö. Vad händer då? Jo, matte blir sjuk så jag får stanna inne den mesta tiden. Och pälsen är borta så det är kallt att vara ute. Taskig timing, vill jag säga!

Jag tror livet handlar mycket om det, att rätt saker händer men vid fel tidpunkt.Som t.ex. att hundmaten tar slut på en söndag efter kl 18 när Hemköp har stängt, eller att jag är jättebajsnödig på morgonen innan matte ska till jobbet. Inte bra, jag vill ju hitta exakt den perfekta grästuvan att sätta mig vid. Tycker mig då spåra en viss otålighet hos matte.

En annan sak är att när jag vill leka på kvällen vill ingen leka med mig, då måste man sova på fällen. Men på morgonen då vill matte hojta igång mig, men då är jag minsann inte så pigg!

Då får jag knäckemacka. Det gillar jag iallafall. Det är husse som infört denna morgonritual. I början var jag lite för het på knäckebrödet så det gick i kras. Nu tar jag det så försiktigt, så försiktigt och bär det till fällen för att inte en enda smula ska förfaras. Det kallar jag TIMING!

1 kommentar:

  1. Stackars dig!!! Jag förstår ju att du vill ut och köra ner nosen i snön, springa väldigt fort, rulla dig i så mycket snö som möjligt och bara busa. Ta nu hand om din sjuka matte så blir hon friska snart och så ni kan gå ut.

    Kram

    SvaraRadera