torsdag 24 december 2009

Pepparkakor, julbad och nattlig julgran


Pepparkakor är gott! Fast husse säger att jag får ont i magen om jag äter dem. Och han har rätt. Jag fick ont i magen!
I morse när matte gick ut med mig visade det sig tydligt i de bakre pälsregionerna.
Matte gick direkt och hämtade schampoflaskan och så var det den där duschen igen. Fast det gick fort, eftersom jag nästan inte har någon päls kvar. Det är bara matte som har päls nu. Tänk en sådan som man bara kan hänga av sig hela på en gång. Min ramlar ju av lite hela tiden......På bilden syns min kompis Lisen, vars päls blev avrakad när hon hade tovor i pälsen. Hemska tanke!!

Hela dagen har det luktat gott i huset; skinka, jansson, köttbullar, julgodis, dopp-i-gryta. Att ni människor kan äta så mycket!!!
På kvällen kom det några trevliga människor för att ha uppesittarkväll. Fast de satt inte uppe. Alla satt nere hela tiden!
En av gästerna beklagade sig lite över att hon inte fixat någon julgran. Inga problem tyckte matte och jag, vi hämtade sågen i garaget och pulsade ut i vinternatten och vips fanns det en fin gran (nåja, gran i alla fall) i hennes bagagelucka. Man är väl en rutinerad granhämtare vid detta laget:

GOD JUL alla tvåbenta och fyrbenta vänner!!!!
Glöm inte att svara ja, när tomten frågar om det finns några snälla valpar......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar