måndag 28 december 2009

Chinchillor och annan mat

Jag har varit i staden! Inte dåligt för en lantislappis som mig. Staden heter Västerås, säger matte. Husse kommer därifrån. Och tänk, det fanns mängder av snö där.

När jag ändå var där passade jag på att träffa min andra lillmatte och några lillhussar jag har där. Och de hade ett LUSTIGT DJUR I BUR! Såg precis ut som något ätbart som levde. Päls hade det också! Åh, jag ville så gärna sätta tänderna i den lille krabaten. Men se, det fick jag inte!! Matte vaktade mig nämligen som en HÖK!

Djuret det lilla, hette Chinchilla. Konsigt namn på mat, tycker jag.
"Chinchilla, smakar inte illa"
"Aja baja, inte pilla på en chinchilla"

Nähä, det fick bli de vanliga hundmatspluttarna. Tur jag fick ett tuggben i julklapp i alla fall, så det blev lite roligt.(I ärlighetens namn måste avslöjas att en och annan köttbulle och skinkbit också har slunkit ner)
Det är rätt mysigt i stadslägenheten. Matte julpyntade med minigran och ljusstake. Dessutom fick jag ju sova i samma rum som husse och matte. Det var mysigt tycker jag, det blev nästan samma känsla som om sommaren i stugan.

Nu längtar jag faktiskt till sommaren bara för det! Tur att detta året strax är slut så det snart är dags att bo vid havet.
Gott Nytt År förresten och lova att du inte skjuter några smällare eller raketer!!!
Det kanske finns någon liten hund i din närhet som inte mår så bra då.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar