onsdag 6 januari 2010

Bitande kallt???

Bitande kallt! Så säger alla nu, men det tycker inte jag. Jag bits inte alls, fast det är kallt. Det brukar jag inte göra när det är varmt heller. Jag är ju en SNÄLL hund hela tiden.
Jag fryser inte heller. På TV i morse var det filmat från ett café i Stockholm, ett café för hussar och mattar där hundarna fick följa med. Doggarna hade kläder på sig!!
HAHAHA! Det kan man skratta sig fördärvad åt när man är lapphund. En lappis fryser inte, inte ens när hon har tappat pälsen!

Nej, jag njuter bara av det perfekta vädret. Vitt och fint hela tiden. Fast det är svårt att smyyyyga, jag syns alldeles för väl!!! Jag smälter ju inte precis in i omgivningen nu. Alla fåglar, katter och andra odjur upptäcker mig direkt.
Det där med kläder kanske inte är så dumt ändå...hm.... jag får nog skaffa mig en vit jacka.....pälsjacka!!!

2 kommentarer:

  1. Du har det allt bra du. Du kan väll be matte att hon stickar en lapphundhår tröja till mig ;)

    SvaraRadera
  2. Bra idé! Hundhår är både varmt och vattenavvisande, har jag hört i alla fall... Själv har jag ju ingen hund och ingen har någonsin gett mig en påse hundhår att provspinna!

    SvaraRadera