söndag 31 januari 2010

Gammal???


Jag undrar om jag håller på att bli gammal. Matte tror det. Hon tycker att jag är lite stel i lederna när vi har varit ute och gått 8 km i skogen. D.v.s. hon tror att vi har gått 8 km, men det gäller bara henne. Jag , däremot, springer och travar hela tiden, hoppar över snövallar och springer efter allt som rör sig. Jag promenerar inte, jag har intervallträning. Lägg sedan till att jag gör allting barfota även om det är mitt i vintern. Då spelar vi inte i samma liga, matte och jag. Har man genomfört ett dylikt motionspass och dessutom haft isklumpar fastfrusna under tiden är det väl inte konstigt, att man känner sig lite stel och stapplig efteråt, eller hur?

Nä, tänkte väl det. Gammal.HA! Inte talar man om en lappisdams ålder alls egentligen men jag ska snart fylla 9 år. Eller 63, det beror på hur man ser det. Men jag är inte gammal än, tänker bli minst 14 , eller på människospråk 98.

Så med andra ord är jag både äldst och yngst i denna familjen....
Tror det är därför jag får så mycket uppmärksamhet!!!

Smidiga hälsningar från en lappistjej i sina bästa lappisår!

1 kommentar:

  1. Tänk om man fixade sådan motion ;) Har två stycken här hemma som tycker om att motionera på ditt sätt.

    Kram

    SvaraRadera