fredag 22 januari 2010

Om tänder och sådant som händer.

Det händer inte mycket. Inte i min del av världen.
I andra delar av världen har jag förstått att det händer.
Jag vet att hunden är människans bästa vän och särskilt när det händer allvarliga saker. Det kan vara när vi vaktar huset mot inbrottstjuvar, eller när vi skäller som tokiga om det börjar brinna. Hundar som hittar knark, eller som hjälper människor i vardagen. Det kan också vara när vi ser att någon är ledsen då buffar jag med nosen.

På andra sidan jorden finns det hundar. Just nu finns det också räddningshundar. Det är hundar som har fått jobba hårt för att hitta överlevande efter jordbävningen på Haiti. Det är stort för en hund att få ha en sådan viktig uppgift. Jag är full av beundran för mina artfränder som räddar liv!!!

Min insats idag var att trösta matte lite, för hon tappade en plomb. Jag har förstått att det är besvärligt med tänder. Och dyrt! Jag får också åka på tandbehandling emellanåt. Då handlar det om att ta bort stenar från tänderna. Det heter i alla fall tandsten fast jag har då aldrig märkt några stenar i munnen.

För övrigt så börjar jag få tillbaka pälsen, ifall ni undrar......

1 kommentar:

  1. Tänk det var precis vad jag gått o funderat på ....Hur har Dejja det med sin päls just nu ....
    Så bra att nu vet jag att den är på gång tillbaka . Puss o Kram från Annika ( hon med många kompisvovvar du vet )

    SvaraRadera