torsdag 14 januari 2010

Skogens drottning!

Ja, detta blir svårt! För jag tycker egentligen att jag är skogens drottning.

Men nu har vi haft besök, både natt och dag, av en annan skogens drottning.
Fast jag tycker mer det liknar en ko, åtminstone en älgko.
Hon klev fram på baksidan av huset en solig dag förra helgen och studerade oss noga och länge. Men hon var inte blyg utan gjorde som jag, kissade fast matte och husse tittade på.

Husse ville testa sin nya, fina kamera så han klev ut på altanen i snön. Han glömde skorna! Matte, som är en fena på att göra älgläte, såg till att kon nyfiket stod kvar. Jag var nästan helt hysterisk för jag ville ju ut! Tror ni jag fick? Nä, jag blev utföst i köket med mycket stränga förhållningsorder att jag skulle vara alldeles tyst!

När jag äntligen fick friheten att springa ut var ju älgen inte där. Typiskt!

Nästa morgon när jag var på kisserunda såg matte och jag att drottningen faktiskt gillade oss. Hon hade nämligen tagit med sig kalven och sovit hos oss. Två fina legor i det vackra snötäcket tätt intill varandra, en stor och en liten. Både små och stora spår att följa i snön. Hon har hållt mig sysselsatt hela veckan.

Jag tänker inte avslöja om det är hon som smyger runt huset när jag skäller tidigt på morgonen när matte vill sova. Det tycker jag matte kan sväva i ovisshet om..

Och kanske är det så, att vi kan vara två drottningar i skogen!!!
OKEJ MATTE :TRE DÅ!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar