tisdag 6 juli 2010

Sommar i Tylösand

Nu är det äntligen Tylösandsemester!

Det finns nästan ingenting som gör mig så glad som när matte säger:
-Ska vi åka till sommarstugan?

Då blir det fart i den gamla lapphundskroppen må ni tro! Jag kastar mig ut till bilen och är luckan där bak öppen så hoppar jag in där och ligger och trycker till jag är säker på att bilen far iväg. Är den dessutom full med påsar, väskor, matbackar och blomlåder då vet jag att vi ska stanna där lääääääänge.

Detta årets semesterstart var dock en aning annorlunda. Matte hade så förskräckligt mycket att styra med, hon for hit och dit när vi kom till stugan. Hon kom hem med massor av kassar och lådor, klappade mig snabbt på huvudet och slängde till mig lite hundfoder. Husse bara pustade av allt hon skulle fixa och hinna.

Semestern började nämligen med sommarfest på Gröningen. Och det var nog årets hittills varmaste dag. En försenad 50 årsfest var det.

Jag fick inte vara med!!!!!!
Däremot fick jag många besök i stugan och det var kul. Alla som kom för att titta hur matte och husse renoverat i den, passade naturligtvis på att klappa mig eftersom jag är alldeles oemotståndligt söt och snäll!!

Dagen efter var det jättemycket god mat att äta. Matte sa, att det berodde på att det varit fest och att det blev mat över. Det låter bra. Då tycker jag man kan ha fest varje dag!!!!

Jag hoppas att vi ses någon gång i sommar. Tipset är att jag finns på hundpromenad med matte ute på udden!!!

2 kommentarer:

  1. Du har det allt bra du som får semestra hela sommaren. Vem vet vi kanske kommer förbi nån dag och klappar lite på dig :) Hälsa matte att hon hade en toppen fest och att vi är så glada att vi fick vara med :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack för senast , jag såg nog dig gå en sväng o spana in festen :)
    Din kompis Humlan var på utst. i Borås dagen efter och fick cert och blev BIM ....hon är mäkta stolt nu ska jag säga !
    Kanske vi ses i sommar ...kramkram..

    SvaraRadera