lördag 1 maj 2010

Vår, hurra!!!

I morgon ska jag äntligen få åka till sommarstugan. Efter en lång vinter har matte äntligen förstått att det är dags för havet. Den fina bilden här ovan på mig är faktiskt tagen på sommarstugealtanen. Där mår jag så gott.

Nu är det så roligt för jag kommer att få en ny soffa. Matte har hållt på vid symaskinen i flera dagar. Det blir fint grått tyg och det tycker jag matchar mig så snyggt. Tänka sig vad de kostar på mig. Det är ju min soffa, säkert. Ibland försöker de andra sitta i den, men då ser jag verkligen till att breda ut mig allt jag kan.

På sommarkvällarna vid 5-6 -tiden brukar matte vilja sova där en stund. Då hoppar jag helt sonika upp och trycker ner mig innanför henne. Det gäller verkligen att hävda sitt revir. Fast jag gör det snällt, tycker jag.

På nätterna är det svårare att ligga där. Det är nämligen en "transformer-soffa". Med några enkla grepp förvandlas den till en stor säng. Och där går gränsen för mig.

Jag vill nämligen ha det ganska svalt när jag sover, då kryper jag i stället under alltihopa och ligger där snällt till morgonen.

Åh, vad härligt det ska bli att i morgon kväll få krypa in under transformer-sängen efter en go promenad utmed stranden.

HEJA TYLÖSAND!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar