måndag 29 mars 2010

Vår, vatten och lite om katten

Vi har mycket vatten!! Matte tror att det kanske blir översvämning. Det brukar det bli där vi bor när det regnar mycket eller snön smälter. Jag får inte gå nära vattnet, för då tror matte att jag kan drunkna. Hon säger att jag har så tjock päls så jag skulle sjunka som en sten.

Eftersom min matte är väldigt förtjust i mig har jag lovat henne att vara försiktig.

Jag är mest hemma och passar min lillhusse, som har opererats. Han mår ganska bra nu och operationen har gått bra. Vi har det så mysigt han och jag.

När våren kommer blir det inte bara mycket vatten, det kommer katter också!
Jag gillar det, särskilt när jag kan jaga upp dem i något träd. Inte mina familjekatter förstås, nej det är andra katter som kommer hit.
På dem bara! tänker jag och jagar dem allt jag kan. Och så skäller jag oavbrutet på dem när de fegat upp i träden. Då skäller matte också! Fast inte på katten, utan på mig.....

Då brukar jag springa något varv till och sedan får jag lomma in med svansen och öronen hängande. Slut på det roliga!!!
,
Nu får jag nog fundera på om jag behöver förbereda mig för en ev översvämning. Jag har ju redan en reflexväst men kanske matte också måste investera i en flytväst???

Glad Påsk till er alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar