måndag 22 mars 2010

Min lillhusse, kattbajs och annat gott!

Idag vill jag bara skicka en blöt hundpuss till min lillhusse.
Han är hemma och jobbar med sin hemtenta. Det är så roligt när han är hemma, det blir liksom gladare i hela huset.
Han är snäll mot mig. Och om han är hemma behöver jag inte vara i hundgården på dagarna.

Fast nu är det ganska skönt att vara ute, för fåglarna kvittrar och snön smälter fort. Det kommer fram nya intressanta dofter och föremål ur snön varje dag. Kattbajs! Det finns det en hel del här på landet. Det är något speciellt med det, tycker jag. Ja, ja, jag vet att ni människor tycker det är äckligt, men smaken är som baken! ( Och i detta fallet från baken!)

Fast det är gott med morötter också, det äter jag gärna. Liksom apelsiner, päron och bananer. Det är nyttigt med frukt, säger matte.

Nu ska jag koppla av på min fäll, för vi har varit ute sista promenaden för i kväll.
Och puss igen till lillhusse som är så snäll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar