lördag 18 september 2010

Hej i hösten!

Hej igen kära lappisvänner och alla andra också för den delen!
Det var länge sedan vi hördes av så nu tycker jag det är på tiden, att jag ger ett livstecken i från mig.

Lappislivet är åter "som vanligt". Det vill säga, att matte och husse drar iväg tidigt på morgonen och då får jag frisk luft hela tiden i min rastgård. När hela den långa dagen har gått och solen börjar försvinna bakom träden brukar någon av dem återvända och släppa mig fri igen! Det är härligt ska jag säga.

Jag brukar rusa runt som en tokig lapphund, fort fort. Jag blir ju glad ändå ut i svansen när flocken samlas igen. Efter några varv på gräsmattan, typ nio eller så, sticker jag iväg på en snabbkissbajstur och snabbt tillbaka igen. Vill inte missa några middagsgodsaker. Det finns alltid sådana.. inte ovanligt med lite efterrätt heller fast det kan vara mitt i veckan.

Jag har det bra, jag.
Fast det är höst och sommaren är slut

H ärligt
Ö sregn
S trömmar
T ungt
G enom
L appisens
Ä kta
D roppande
J ättelånga
E xtrafina päls

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar