måndag 8 november 2010

Risig päls!

Varje dag när jag är ute i skogen händer det konstiga saker. Eller rättare sagt; så fastnar det konstiga saker. Det fastnar massor i min päls just nu. Antingen är skogen ovanligt risig eller så är det min päls som är det. Ris i pälsen! I dubbel bemärkelse måste jag erkänna.

Nu har vi varit ute flera dagar och njutit, men jag får lida för det likaså varje dag. Det är ett elände för matte att rensa bort allt ris, alla små pinnar och ett och annat löv.

Jag håller ju på att bli gammal. Är det så att pälsen blir lite extra risig då, kanske? Nästa steg är ju att den faller av, eller? Fast det har den ju gjort så många gånger redan så det kanske inte är så farligt.

Skönt är i alla fall att när livet är trassligt och pälsen risig, då finns matte för att reda ut det hela.
Jag hoppas du också har en matte som kan hjälpa till att reda ut ditt trassel och ris!

Hälsar Deijja som nu ser fram emot en massa snö!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar