söndag 29 maj 2011

Nya spelregler

Min matte tänker köra livet ur mig, eller göra mig smal. Hon cyklar i skogen!!! Ingen promenad i dag inte. Nej, hon hoppade upp på sin cykel och jag skulle följa med.Ja, inte på pakethållaren precis. Jag skulle springa fritt när hon cyklade. I början var det jättekul för jag fick springa så fort jag ville. Men när jag blev lite andfådd såg jag henne försvinna i fjärran.......
Då plingade hon! Jag tror det betydde att jag skulle hinna ifatt. Det gick inte. Så matte fick lägga in ettans växel i stället för treans.
Jag orkade springa 3,5 km sen fick vi vända.

På hemvägen var matte snäll och gick bredvid mig. Tror hon kände sig trygg då, hon gillar inte att vara själv i skogen.

Undrar om hon ska fortsätta med detta cyklande. I så fall kommer jag att vara både smal och snabb efter ett tag. Värre blir det nog för matte, hon skulle nog må bra om hon sprang bredvid mig.

Fram för mer löp i skogen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar