lördag 5 oktober 2013

Ferdinand, mitt alter ego!!

Jag börjar bli gammal, tror jag. Lite stel i lederna på morgonen, äter lite för mycket, kortare promenader. ni kanske känner igen er? Hahaha.... Tur jag bor i en familj som har lite koll på mig. Efter en torr fin sommar med fästingar i farten blir jag noga killad och kollad av mina familjemedlemmar varje dag. För några veckor sedan upptäcktes att jag har en tumör på en spene. Därav har jag tillbringat förmiddagen hos tant djurdoktorn. Jag gillar inte det riktigt, för jag har varit där förr. Jag kommer ihåg att det gjorde ont, så jag SMÖG mig in lokalen idag. Precis som Tjuren Ferdinand när han kikade in på arenan. Jag är ju förresten väldigt lik honom. Lite samma päls, färg, kan se farlig ut men är ju inte det, trivs bättre här där jag kan få lukta på........,ja, kanske inte blommorna , men ändå! Väldigt lik när jag tänker efter. Alla här ÄLSKAR mig och är lite oroliga för mig, men där kanske jag också påminner om Ferdinand. Odödlig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar