söndag 14 februari 2010

Olympiska spelen

Nu är det tävlingar i Vancouver. Det handlar om olympiska spelen. Jag funderar över hur något är som är o-lympiskt. Det måste ju vara motsatsen till lympiskt. Fast det vete hunden vad det betyder.

Jag tycker i stället man kan ha olydiga spelen, då skulle jag vinna ibland, säger matte. Jag är nämligen döv när det passar. Partiellt hörselskadad. Fast det är nog mest olydnad. Eller frihetslängtan.


Om man skulle ha lapphundens olympiska spel skulle följande grenar ingå:
-Snabbast att äta upp ett tuggben - jag vinner garanterat.
-Tugga sönder gosedjuren - Inga problem, jag lovar
-Skälla på de som möjligen åker förbi - full poäng!
-Tigga vid matbordet - yes, box, alright!
-Koppla av - kan ingen som jag.
-Springa snabbt i skogen - snabbare än älgarna!
-Jaga bilar - där blir nog en bra placering.

Jag skulle nog få alla medaljerna!
Heja Sverige och Heja hundarna!

2 kommentarer:

  1. Hej , vi kan tävla du o jag om att bita sönder pipdjur ...det är jag en hejare på.
    Kram Ebba

    SvaraRadera
  2. Då vill Chelsea också vara med, hon är inte så dålig hon heller

    Kram

    SvaraRadera