fredag 12 februari 2010

Semledoft i alla fall


Idag har varit en doftande dag. Nej, jag har inte släppt mig om det var det ni trodde. Förresten hade jag valt ett annat ord i så fall, dofter är positiva!
Det har verkligen luktat gott för matte har bakat, semlebullar! Följdaktligen har hon också vispat grädde och då blev det över till mig!!!
Men hon gjorde bara två semlor och det tycker jag var snålt för då fick jag ingen....

Lillhusse har varit hemma. Det är roligt, tycker jag. Jag ser honom inte så ofta nu när han studerar i staden. Tänka sig att han blir en lärd man, en lärare med tiden. Då tror jag att barnen blir glada för han är snäll och klok, tycker jag. Dessutom är han rockstar.... I morgon kväll spelar hans band i Jönköping. Fast hundar får nog inte komma in, allergi!!! Fast å andra sidan skulle jag nog bli hörselskadad och det vore inte bra, för då skulle jag inte kunna höra när älgarna smyger i skogen.

Nu ska matte och husse fika, så jag får sätta mig och hoppas på att lite semla faller även på mig.......
Om inte det blir fallet så ska det i alla fall falla snö.

2 kommentarer:

  1. Hoppas det trillade ner en liten semlebit till dig.

    SvaraRadera
  2. Det var jättegoda semlor ,hoppas du fick smaka !

    SvaraRadera